Cart 0
1488051323_1962400_z

BIUS CINTA DARI ARDUL KINANAH

RM 20.00 RM 25.00


"Aku sentuh hang pun dak lagi hang dah tuduh aku nak rogol hang. Kalau aku tau macam ni jadinya, aku takkan tolong hang dari cengkaman lelaki-lelaki jahat tadi. Biar depa yang rogol hang betul-betul. Itu yang hang nak sangat kan, perempuan murahan!” – Haris Naim

Fitnah yang dilemparkan kepada Haris Naim atas tuduhan mahu merogol rakan sekolahnya telah menjadi tragedi ngeri dalam hidupnya. Sejak itu, dia mula membenci kaum hawa dan tekad mahu menutup pintu hatinya kepada kaum tersebut. Sehinggalah suatu hari dia tiba-tiba terpaku melihat gadis bermata biru
dihadapannya yang secara tidak sengaja terlanggarnya di matrikulasi.

“Woi, apa tengok-tengok? Nak tengok lebih-lebih kena bayar tau! Dah la langgar orang, lepas tu buat dek aje. Tak reti nak minta maaf ke?” - Sham Izwani

“Amboi, minah ni! Muka aje lawa tapi budi bahasa kosong.”- Haris Naim

“Apa kosong-kosong? Ingat Najwa Latif ke?”- Sham Izwani

Dalam tidak sedar, hati Haris terpaut namun itulah kali pertama dan terakhir dia bertemu dengan gadis itu di matrikulasi sebelum dia berhenti belajar di situ dan menyambung pelajarannya ke Mesir. Di sana, dia memegang prinsip agar tidak akan jatuh hati dengan perempuan sehinggalah dia didatangi mimpi aneh yang mengganggu hidupnya.

“Ya zauji... Ya zauji... Ya zauji...”

Sejak itu, hidup Haris Naim tidak tenang sehinggalah dia pulang ke Malaysia untuk menghabiskan cuti semester. Prinsipnya yang dipegang selama ini mula goyah apabila perempuan yang sering mengganggu tidurnya selama ini muncul di depan mata.

Siapakah sebenarnya perempuan yang sering muncul dan mengganggu ketenangan diri Haris Naim dalam mimpi mahupun di dunia realiti? Adakah Sham Izwani merupakan gadis yang sama muncul dalam mimpi Haris Naim? Haris Naim buntu. Hanya kepada Allah Haris Naim memohon petunjuk agar dirinya kembali tenang.